tisdag 14 oktober 2008

Maria Hedin

Hallå allihopa!

Maria Hedin heter jag och går sista året på Kattegattgymnasiet där jag läser naturvetenskap, vilket har fått mej att inse att jag inte är ett dugg intresserad av naturämnen! :P
Jag har stort sinne för humor och skrattar ofta. Jag älskar råa skämt! Hehe!

Varför jag valde att gå med i SSU var för att jag ville, och fortfarande vill, bli politiker. Sen att jag valde just SSU är för att jag är och har alltid varit socialdemokrat.
Och nu sitter jag här som ordförande för SSU- Hylte. Jag sitter även med i arbetarkommunens styrelse och nyvald som suppleant i Barn och ungdomsnämnden. Alltså en bit på vägen.
De politiska frågor som intresserar mig mest är frågor om rättspolitik och frågor som berör oss ungdomar.

Här i bloggen kommer ni kunna alltså följa en del av de politiska sakerna jag gör och få höra mina åsikter om ett och annat! =)

Godnatt!
/Mia

Inga kommentarer: