onsdag 22 oktober 2008

Kampen vi för tillsammans!

Hej Kamrater!

I måndags deltog flera ssu:are på manifestationen som LO Väst Sverige annordnade. Det var otroligt roligt att vi samlades som en stark och enig folkrörelse!
Det bjöds på härlig musik och talare som pratade med oss om vad den borgliga regeringen orsakar folket, vad vi måste göra för att fortsätta kampen vidare. Vi från SSU tyckte att någon av oss var tvungna att gå upp och hålla ett kort anförande, visa att SSU också hörs. Helt plötsligt fick jag mod och bestämde mig för att gå upp och hålla ett inlägg. Trots att jag i vanliga fall har svårt för att stå inför så många människor, hörde jag en ssu:are från Göteborg säga. " Du vågar, tänk att vi alla här är dina egna" Jag gick upp, väntade tills talaren före mig och efter låten har spelats. Nu var det min tur. Ni kan föreställa er hur nervös jag var, det pirrade i magen så otroligt mycket! Min tur! Håller mitt anförande om att vi står här tillsammans oavsett ålder etc...
Tappade bort mig en gång men då sa jag som det var att jag var nervös :) Lika bra att säga det än så och haka upp sig.
Sedan när jag var klar kände jag inombords så otroligt stolt och glad över att jag vågade. Det var kul och skönt att se att de uppskattade att en ssu:are gick upp.

För lite mer än ett år sedan hade jag aldrig vågat gå upp, det visar verkligen hur mycket SSU har stärkt mig som person!

Tack för en härlig kväll kamrater!
Angelika Forsman
Ordförande SSU laholm

1 kommentar:

Richard Landén sa...

Jag tyckte att det var väldigt modigt av dig att bara gå upp utan att vara varken förbered eller inskriven på talarlistan!

Med det sagt kan jag även tillägga att det inte enbart var ett spontant tal, utan ett som bemöttes varmt från alla och som gjorde mig, som SSU:are, väldigt stolt! För det är ju, precis som du säger, viktigt att även vi syns, hörs och sticker ut bland alla silverrävar - som tråkigt nog är överrepresenterade i politiken! :)