tisdag 10 februari 2009

KICK OFF 7-8 Februari

Hej :)

Lördagen och söndagen den 7-8 feb anordnades en Kick off på Viskadalens folkhögskola för Väst Sverige.
Helgen blev oerhört lyckad och jag tycker att detta var ett perfekt tillfälle för samverkan för hela Väst.

Vi började med att checka in när vi anlände för att få nycklarna till rummen etc. Sedan samlades vi alla i gymnastiksalen för inledning av Phia Andersson ( Partidistriktets ordf. Södra Älvsborg.
Därefter hade vi en föreläsning med Kenneth G. Forslund som talade om EU- ett vänsterprojekt.

Sedan var klockan 11.00 och då höll LO Ordförande Wanja Lundy- Wedin ett anförande och peppade oss ordentligt.

Dags för seminarium!

Det fanns en hel rad med seminarium som man fick välja mellan och tyvärr kunde jag inte dela upp mig så jag kunde delta på alla utan jag fick välja några stycken.
De som jag valde var:

" EU-Samtal med Kent Kling"
"Hur ger positiv energi resultat i valrörelsen" - Med Kristina Norrman och detta var något av de bästa passen, man blev verkligen taggad och glad.
" Är SD Verkligen främlingsfientliga?" - Med Andreas Schönström, även detta var oerhört bra och man lärde sig verkligen mycket. Rekomenderar starkt Andreas Schönström till föreläsare!

Detta var alltså lördags seminariumen och nu får ni veta vilka spännande seminarium jag gick på söndagen.:)

"Den sjuka arbetsmarknaden" - med Jennie Nilsson
" FOLKiRÖRELSE- en metod för folkrörelsearbete"- Med Andreas Schönström. Även detta pass med Andreas var toppen.
"Skolpolitiken just nu"

Helgen var mycket givande och jag upprepar det som alla redan vet :) " VÄST ÄR BÄST" :)

Ta hand om er Kamrater

/ Angelika Forsman
Ordförande SSU laholm

Inga kommentarer: