tisdag 24 februari 2009

Grundkurs, Afrika och kärlek.

I helgen har vi haft en grundkurs och herregud, jag är så glad. Varför? För att jag har gått med i världens bästa ungdomsförbund. Det spelar ingen roll hur trött jag varit hela helgen, jag har njutit hela helgen. Så roliga pass, underbara människor, roliga kvällar och många skratt.

På fredag åker jag till Stockholm för att vara med Afrikaambassadörena på en kurs. Jag tycker Afrika frågor är så otroligt viktigt. Jag och Rasmus Lenefors, vår fd ombudsman, skickade en karta över Afrika till Carl Bildt då vi granskat hans blogg. På cirka 600 inlägg handlade endast 3stycken om krisen i Afrika. Detta är enligt mig under all kritik. Som Sveriges utrikesminister ska han kunna hantera alla frågor och inte bara rikta in sitt arbete på en viss del av världen. Hur kan man strunta i Afrika frågar jag mig. Hur kan man ignorera en världsdel så som han gör? När jag tänker på hans utrikespolitik inser jag hur viktigt det är att vi vinner valet 2010. Jag tänker inte ge upp, jag vill se en rödgrön vinst 2010. Jag hoppas du hänger med mig.

För mig är SSU=Kärlek.

Margret Gudmundsdottir
Internationell ledare SSU Halland

Inga kommentarer: